کلمات کلیدی در سئو چیست ؟

کلمات کلیدی در سئو: اهمیت، استفاده و اثرگذاری

تعریف کلمه کلیدی در سئو

اصطلاح “کلمه کلیدی”، همانند معادل فارسی خودش “کیورد”، به عنوان مفهومی بسیار مهم در بهینه‌سازی موتورهای جستجو مطرح می‌شود. هرچند که در این حوزه، اصطلاح “کلمه کلیدی” بیشتر جریان دارد.

از نظر سئو، کلمه کلیدی همان واژه‌ای است که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. به‌طور کلی، این کلمات و عبارات، محتوای شما را تعیین و تشخیص می‌دهند و در نتیجه، اهمیت بالقوه‌ای برای رتبه‌بندی صفحه شما دارند. این عمل به انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آن بستگی دارد.

اگر از کلمات کلیدی مناسب و درست استفاده کنید، احتمال دیده شدن محتوای شما توسط کاربران در نتایج جستجو بسیار بیشتر خواهد بود. به طور ساده، کلمات کلیدی عباراتی هستند که محتوای و مفهوم صفحه رو بیان می کنند.

هر صفحه وبسایت (به عنوان مثال، یک مقاله یا صفحه محصول) می‌تواند بیش از یک کلمه کلیدی داشته باشد. در واقع، این بهتر است که بگوییم حتماً بیشتر از یک کلمه کلیدی دارد.

کلمات کلیدی نقشی بسیار مهم در ارتباط میان کاربران و تولیدکنندگان محتوا دارند. این کلمات کلیدی باعث می‌شوند کاربران در نتیجه جستجوهای خود، به محتوای مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. بدون این کلمات، جستجوها بی‌نتیجه خواهند ماند و محتواها بی‌خواننده خواهند بود! راستی بهتره به این موضوع ام اشاره کنم ابزاری برای متخصصان سئو وجود داره به نام ابزار سرچ کنسول که در بخش ctr سرچ کنسول میتونیم آمار دقیق پربازدیدترین کلمات کلیدی وب سایت رو بدونیم و روی اون کلمات کار کنیم برای اطلاعات بیشتر درباره ctr میتونید به مقاله ctr چیست برید تا بهتر متوجه عمکردش بشید.

از دید کاربر، کلمه کلیدی همان عبارتی است که در موتورهای جستجویی مانند گوگل وارد می‌کند تا اطلاعاتی را به دست آورد یا مشکل خود را حل کند. به عنوان مثال، فرض کنید من می‌خواهم قیمت طلا را بدانم. در این صورت، عبارت “قیمت روز طلا” را در گوگل جستجو می‌کنم. این به عنوان یک کلمه کلیدی عمل می‌کند.

کلمات کلیدی در موتور جستجو گوگل

در صفحه‌ای که مربوط به خرید طلا می‌باشد، کلمات کلیدی (یا کلمات کلیدی سئو) که متخصص SEO سایت برای این صفحه در نظر گرفته است ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گردنبند طلا زنانه
  • خرید گردنبند طلا زنانه
  • خرید آنلاین گردنبند طلا زنانه
  • قیمت گردنبند طلا زنانه
  • لیست قیمت گردنبند طلا زنانه

این کلمات کلیدی، بخشی از استراتژی سئو است که سایت مورد نظر ارزیابی می‌کند و می‌خواهد در صورت جستجو توسط کاربران، در گوگل رتبه‌بندی مطلوبی داشته باشد.

اهمیت کلمات کلیدی در بهینه‌سازی سئو

برای جلب بازدیدکنندگان و آشنایی آن‌ها با خدمات، محصولات یا برند شما، لازم است رتبه سایت شما در گوگل ارتقا یابد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب یکی از راه‌های بهبود رتبه صفحات در گوگل است. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، نیاز به تحقیق دارید. با تحقیق کلمات کلیدی، به بهترین کلمه کلیدی برای هر صفحه خود می‌رسید.

برای مثال، مخاطبان شما (که مشتریان احتمالی هم هستند) عبارات مختلفی را در گوگل جستجو می‌کنند. برای مثال، افرادی که قصد خرید گردنبند طلا را دارند، ممکن است عبارات مختلفی را جستجو کنند، مانند “خرید گردنبند زنانه”، “خرید اینترنتی گردنبند زنانه” و “بهترین گردنبند زنانه کارتیه طلا”. به عنوان مدیر سایت، وظیفه شما این است که کلمات کلیدی را پیدا کرده و در صفحات مربوطه به‌کار ببرید. هرچه پیش‌بینی جستجوهای کاربران بهتر باشد، فرصت موفقیت در کسب رتبه بهتر در آن کلمات کلیدی افزایش می‌یابد.

چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

انتخاب کلمات کلیدی صحیح و بهینه‌سازی آن برای سایت مورد نظر نیاز به رعایت قوانین و استراتژی‌های خاصی دارد. این انتخاب باید با توجه به مخاطبان، محتوا و برند شما انجام شود. استفاده از کلمات کلیدی باید با توجه به استانداردهای سئو و نیازهای مخاطب صورت گیرد.

می‌توانید کلمات کلیدی را در بخش‌های مختلفی از سایت خود، از جمله URL، تگ H1، توضیحات متا و تگ alt تصاویر، به کار ببرید. این کار باعث می‌شود موتورهای جستجو بهتر محتوای شما را درک کنند و آن را به مخاطبان مورد نظرتان ارائه دهید.

استراتژی استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا

می‌توانید با انتخاب یک کلمه کلیدی خاص، نگارش یا تولید محتوای‌تان را آغاز کنید و سپس با استفاده از نقشه کلمات کلیدی، به بهبود و بهینه‌سازی محتوا بپردازید. این نقشه به شما کمک می‌کند شکاف‌ها یا لینک‌های ضعیف را شناسایی کرده و آن‌ها را بهبود بخشید. 4 تکنیک نوشتن کلمات کلیدی در مقاله عبارتند از:

  • حتما کلمه کلیدی در عنوان اصلی به کار برده شود
  • استفاده از حداقل 30 درصد و حداکثر 75 درصد از عناوین موجود در مقاله از کلمات کلیدی اصلی وفرعی
  • استفاده از کلمات کلیدی اصلی در پاراگراف اول و انتهای مقاله
  • استفاده از کلمات کلیدی در alt تصاویر

پیگیری عملکرد کلمات کلیدی

با استفاده از Google Analytics و Search Console می‌توانید عملکرد صفحات مورد نظر خود را بررسی و ارزیابی کنید اگر آشنایی با یکی از مهم ترین ابزارهای سئو، سرچ کنسول ندارید پیشنهاد میکنم مقاله ابزار سرچ کنسول چیست را مطالعه کنید تا با این ابزار برای استفاده بهتر آشنا بشید و بتوانید از تغییرات جدید، بهترین استفاده را برای بهبود رتبه سایت خود داشته باشید.با استفاده از سرچ کنسول با بررسی معیارها واندازهگیری هایی که اعلام میکند به خصوص بخش CTR میتونیم بهترین و پربازدید ترین کلمات کلیدی وب سایت را بدانیم روی کلمات اصلی و فرعی بیشتر کار کنیم.البته برای درک بهتر عملکرد کلمات کلیدی پیشنهاد میکنم مقاله ctr در سرچ کنسول را مطالعه کنید تا با نحوه استفاده از این بخش برای اندازه گیری وبررسی پربازدیدترین و کم بازدیدترین کلمات کلیدی آشنا شوید.

جمع‌بندی: با توجه به اهمیت بسیار بالای کلمات کلیدی در سئو، استفاده صحیح از آنها یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو است. با انتخاب صحیح از کلمات کلیدی، می‌توانید دسترسی کاربران به محتوای خود را بهبود بخشید و در نتیجه، موفقیت بیشتری را در دنیای دیجیتال به دست آورید.

تحقیق کلمات کلیدی وانتخاب ،استفاده از کلمه کلیدی یکی از مهم ترین بخش های لیست خدمات سئو سایت به عنوان متخصص سئو هست و نمیشه نادیده گرفت فقط استفاده از کلمه اصلی متن و تکرارمکرر اون کلمه طبق زمان گذشته هیچ فایده نداره و ممنوعه، یه متخصص سئو باید بدونه کجا و چطور کلمات کلیدی استفاده کنه از کلمات کلیدی کوتاه استفاده کنه یا بلند مثال: کلمه خرید گوشی با خرید گوشی سامسونگ a54 فرق میکنه باید نیاز بازار و مخاطب رو در نظربگیره در این زمان مخاطب با توجه به نیازش چه چیزی سرچ میکنه؟ طبق آموزش تخصصی که دیدم و تجربه ای که بدست آوردم برای متخصصان سئو یا کسانی که در حال آموزش هستن برای دسته بندی کلمات کلیدی(استراتژی محتوا و در نتیجه استراتژی سئو) بهترین ابزاری که میشه استفاده کرد google sheet است تا بدونید چه کلمات کلیدی تا به الان استفاده کردین.